Concert Gelders Fanfare Orkest (GFO)

Het Gelders Fanfare Orkest (GFO) bestaat uit ongeveer 65 enthousiaste leden en komt uit in de Concertdivisie. De leden zijn gevorderde amateurs, conservatoriumstudenten en beroepsmusici die lid zijn geworden van het GFO uit enthousiasme voor hun instrument en voor de fanfaremuziek. Behalve in het GFO spelen de leden veelal bij de muziekvereniging in hun eigen woonplaats. Het GFO promoot het fanfareorkest en de fanfaremuziek. Daarnaast levert het orkest een bijdrage een het introduceren van vernieuwende elementen binnen de fanfaremuziek. Bijvoorbeeld door het verstrekken van compositieopdrachten en het spelen van werken van nieuwe composities. Op zaterdagavond om 21.00 uur is het GFO te beluisteren o.l.v. Ivan Meylemans met een prachtig programma. Tijdens dit concert zullen de BUMA Blaasmuziek Awards worden uitgereikt aan Thomas Doss en Jan Bosveld.

Gelre – Jan Bosveld – 2e divisie (2015)
De compositie Gelre is geschreven in opdracht van Brassband Gelderland ter gelegenheid van hun 50-jarig bestaan. Het werk werd gebruikt als inspeelwerk voor het concours van 29 november 2015 in de Hanzehof in Zutphen. Gelre is gebaseerd op het Gelders volkslied geschreven in 1941 door C.J.C. Geerlings en is virtuoos en speels van karakter. Het volkslied wordt aan de hand van korte motieven langzamerhand geïntroduceerd. Op het eind barst het in volle glorie los ondersteunt door fanfare-achtige signalen in de solo-cornetten en pauken met daaronder een virtuoze lijn in de euphonium en de bariton.

Via ad Veniam – Eduard de Boer – 1e divisie ( 2019) – première
Via ad veniam is door Eduard de Boer gecomponeerd in opdracht van Stichting Frysk Fanfare Festival voor de Open Nederlandse Fanfare Kampioenschappen 2020. Het werk, dat betekent: de weg naar vergiffenis, is opgedragen aan iedereen die de weg naar vergeving heeft ingeslagen of nog gaat inslaan.

Sweet-Toned – Tjeerd Nijhoff – (2019) – Solist Gerd Wensink
Sweet-Toned is een verbluffend solowerk voor euphonium en fanfareorkest. Het werk ging op 9 maart 2019 officieel in première door Eendracht Eerbeek. Het werk is geschreven in opdracht van Gerd Wensink, tevens de solist bij deze uitvoering.

Ave Maria – Simon Vanhoecke – 3e divisie (2018)
Ave Maria is een sfeervol Koraal waarin het geloof en de hoop van Tildonkenaren muzikaal wordt beschreven.

Mantra  – Thomas Doss –  1e  divisie (2019) – première
Mantra is een nieuwe compositie van Thomas Doss en wordt door het Gelders Fanfare Orkest voor het eerst uitgevoerd.