Op vrijdag 27 en zaterdag 28 november 2020 vindt de derde editie van het Fanfare Repertoire Festival plaats, met interessante lezingen, prachtige concerten en premières van nieuwe werken. Diverse componisten, uitgevers en liefhebbers geven dit weekend aandacht aan het repertoire voor fanfare orkest.

Het Fanfare Repertoire Festival werd georganiseerd door Stichting CRON in samenwerking met de partners. Bij Stichting CRON staat repertoireontwikkeling in de blaasmuziek centraal. Welk blaasorkest heeft ontwikkeling van het repertoire op dit moment het hardst nodig? Het Fanfare Orkest! Uit onderzoek is gebleken dat er bij het Fanfare Orkest een gebrek is aan kwalitatief repertoire, met name in de lagere divisies. Aangezien de nood voor de ontwikkeling van repertoire voor Fanfare Orkest hoog is, organiseren we na twee inspirerende en succesvolle edities het derde Fanfare Repertoire Festival 2020 op 27 en 28 november in Nunspeet. Een festival voor componisten, uitgevers en liefhebbers van ons Cultureel Erfgoed: Het Fanfare Orkest.