Op vrijdag 27 en zaterdag 28 november 2020 vindt de derde editie van het Fanfare Repertoire Festival plaats. We hebben moeten besluiten dat de geplande liveconcerten dit jaar (2020) komen te vervallen. Samen met een aantal partners, waaronder de Bond voor Orkestdirigenten (BvOI) en Musidesk, gaan we een online programma aanbieden. Het programma zal bestaan uit drie verschillende onderdelen.
De Buma Blaasmuziek Awards, die jaarlijks worden toegewezen aan personen die zich hebben onderscheiden binnen de blaasmuziek, worden live uitgereikt in het AVRO/TROS programma ‘De Klassieken’ op radio 4. Dit jaar valt die eer te beurt aan Hardy Mertens en Bert Appermont (B).

Er zal een speciale studio worden ingericht van waaruit via livestreaming een gevarieerd programma zal worden aangeboden met o.a. bestaande opnames, interviews, discussies, podcasts en video’s.

Daarnaast komt er een digitale beurs. Een platform voor uitgevers, muziekbedrijven, organisaties en belangstellenden. Een omgeving met presentaties van nieuwe composities en producten, componisten portretten, speciale aanbiedingen en eventueel een live chat voor vragen en informatie.