Fanfare Repertoire Festival 2019 zit erop!

Op 29 en 30 november vond de tweede editie van het Fanfare Repertoire Festival plaats, met interessante lezingen, prachtige concerten en premières van nieuwe werken. Met maar liefst 40 componisten uit 6 verschillende landen, uitgevers en liefhebbers hebben we dit weekend aandacht gegeven aan het repertoire voor fanfare orkest.
In het ‘Archief’ kunt u foto’s van het weekend vinden.

Het Fanfare Repertoire Festival werd georganiseerd door Stichting CRON in samenwerking met de partners. Bij Stichting CRON staat repertoireontwikkeling in de blaasmuziek centraal. Welk blaasorkest heeft ontwikkeling van het repertoire op dit moment het hardst nodig? Het Fanfare Orkest! Uit onderzoek is gebleken dat er bij het Fanfare Orkest een gebrek is aan kwalitatief repertoire, met name in de lagere divisies. Aangezien de nood voor de ontwikkeling van repertoire voor Fanfare Orkest hoog is, organiseren we na een inspirerende en succesvolle eerste editie het Fanfare Repertoire Festival 2019 op 29 en 30 november in Nunspeet. Een festival voor componisten, uitgevers en liefhebbers van ons Cultureel Erfgoed: Het Fanfare Orkest.