Wat doen we

Stichting CRON is ontstaan tijdens een bezoek aan het Festival of Brass in de Royal Northern College of Music in manchester (UK). Een fantastisch evenement waar onder andere aandacht is voor repertoire ontwikkeling voor brassbands. Soortgelijke festivals worden ook georganiseerd voor Harmonieorkesten in the USA (Chicago) en Duitsland (Ulm). Nederland, stichting CRON, pakt dit op voor fanfareorkesten.

De stichting CRON (Centrum Repertoire Ontwikkeling Nederland) is een platform voor het promoten en ontwikkelen van blaasmuziek repertoire. We onderzoeken wat er speelt bij uitgevers, de behoeften van verenigingen en stimuleren componisten nieuwe repertoire te schrijven.

Aangezien de nood voor de ontwikkeling van repertoire voor Fanfare Orkest hoog is, organiseren we jaarlijks de Fanfare Repertoire en Netwerkdagen. Een terugkerend evenement voor componisten, uitgevers en liefhebbers van ons Cultureel Erfgoed: Het Fanfare Orkest.

Externe adviseurs en ondersteuners

Onze partners